Lad dit inkassobureau håndtere dine dårlige betalere

30 October 2020
Astrid Pedersen
image

editorial

Er du selvstændigt erhvervsdrivende, og sælger din virksomhed tjenester eller produkter? Så sender du sikkert en del fakturaer ud i løbet af et år. Du har sandsynligvis oplevet, at en eller flere kunder har været længe om at betale for dine produkter og ydelser. Og måske har du ind imellem oplevet at måtte opgive inddrivelse af tilgodehavender, fordi kunder ikke har været kontaktbare og således har unddraget sig betaling.

Hvordan håndterer jeg kunder som ikke betaler deres regninger?

Det er både slidsomt og tidskrævende konstant at skulle tage kontakt til de kunder som ikke har betalt deres regninger til tiden. En enkelt dårlig betaler kan tage timer af din tid, som du bruger på opfølgende mails og telefon opkald samt udsendelse af påmindelser og rykker gebyrer. På et tidspunkt kan man blive så træt af dette arbejde at man opgiver at få pengene ind. Og det er altså rigtig ærgerligt når man som selvstændig kæmper for sin overlevelse.

I stedet kan du vælge at overlade inddrivelse af tilgodehavender til et professionelt inkassobureau. Et inkassobureau er en virksomhed som har specialiseret sig inden for inddrivelse af gæld, især for virksomheder som jævnligt oplever dårlige betalere. Når du lader et inkassobureau varetage inddrivelse af dine tilgodehavender fra de dårlige betalere slipper du selv for at skulle bøvle med påmindelser, rykkere, opringninger og i sidste ende indberetning til fogedretten. Dette kan dit inkassobureau tage sig af, formedelst et fast gebyr eller en vis procent del af det inddrevne beløb.

Er du således i en situation hvor du har mange dårlige betalere kan det sagtens betale sig at lave en aftale med et troværdigt og kompetent inkassobureau. Og til dette formål kan du med fordel vælge Collectia. Collectia – tidligere kendt under navnet Transcom CMS – har mere end tyve års erfaring med professionel inkasso virksomhed. Læs mere på collectia.dk

More articles