Den bedste assistance du kan give en maler under arbejdet

07 August 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Oftest har man aftalt forud, hvad man skal lave af malerarbejde ude hos kunden mellem kunden og maler, og ellers forklarer man dette over telefonen eller via mail.

Dog er der altid lige nogle detaljer, der skal på plads, når man mødes ude ved opgaven, for det er jo her, maleren kan se og føle, hvad det er for en opgave, der skal ordnes – og så håber man jo, at forberedelserne passer sammen med det, man har fået beskrevet for maleren.

Men herfra skal man ellers ikke blande sig så meget i malerens arbejde, men der er dog nogle ting, du godt kan gøre for at søde tilværelsen lidt op for dem.

Nogle mennesker vil nok mene, at dette er at gå for vidt, da man jo allerede har betalt for opgaven, men omvendt er vi jo alle mennesker, som vi gerne vil støtte og hjælpe og generelt vise medmenneskelighed overfor.

Så man kan for eksempel stille noget kaffe eller sodavand frem, som maleren kan benytte sig af – sørg for at holde det respektive koldt eller varmt eller vis, hvor man kan hente det henne, når man skal bruge det.

Det er også en god idé lige at vise, hvor toilettet er henne for maleren, så vedkommende altid kan finde det, når naturen kalder.

Men ellers skal man forsøge at blande sig udenom, for der er næsten ikke noget mere irriterende for en maler, en når en kunde nærmest ånder dem i nakken og kommer med forslag eller endnu værre: beskriver, hvad de gør forkert.

Godt nok har kunden altid ret, og hvis man har spørgsmål eller indsigelser til, hvad man reelt mente til opgaven, så skal man bare gøre dette.

Men der er jo en grund til, at du har bestilt en professionel maler, også selvom årsagen måske er, at din krop ikke længere egner sig til at lave malerarbejde selv.

Acceptér, at det er malerens domæne nu, og at du ikke skal blande dig.

More articles