Hvad indebærer godt logo design?

Et logo design skal opfylde mange mål på flere forskellige parameter førend det kan fungere. Vigtigst af alt er det selvfølgelig, at logoet er udformet på en måde som er relevant for din virksomhed. Et logo skal på en gang være enkelt og prægnant i sit udtryk, idet det skal kunne rumme din virksomheds DNA i sin form og farveholdning. Et eksempel på dette er et yoga studie, som har valgt at have en lotus blomst i dæmpede eller douche pastel farver som logo. Denne type logo ville fungere knap så godt for et murer firma.

Der er flere grunde til at holde logoet meget enkelt. Logoet skal for eksempel helst kunne skaleres. Du skal kunne bruge dit logo på såvel din hjemmeside, i dine banner reklamer og i din email signatur som på dit firma flag eller skilt over døren til virksomhedens hovedkvarter.

Dit firma logo skal kunne fungere på de streamers og den film, som beklæder dine firma biler, og samtidig kunne trykkes på virksomhedens officielle brevpapir. Og af samme grund skal dit logo udformes på en måde, så det fungerer lige så godt i sort og hvid eller i gråtoner som det gør i farver.

Logoet må ikke være flertydigt

Lige som det er vigtigt via symbolik at give logoet mening, er det også vigtigt ikke at give den forkerte mening gennem samme symbolik. Visse symptomer kan tolkes som offensive i andre kulturer. Tænk for eksempel på Carlsberg, som før anden verdenskrig havde svastika i deres logo, og siden måtte ændre dette.

Hvis du vil undgå, at dit logo kommer til at sende de forkerte signaler til potentielle kunder, bør du overveje dit logo design til en dygtig grafisk designer. Så er du nemlig sikker på, at logoet er gennemtænkt og vel udformet. Du kan læse mere på Logoshop.dk