Professionelt logo design til små priser

11 June 2020
Astrid Pedersen

editorial

Et logo er en vigtig del af en virksomheds grafiske identitet. Hvis du ønsker at din virksomhed skal skille sig ud fra konkurrenterne er det vigtigt at virksomheden har et solidt og nemt identificerbart logo. På den måde vil dine kunder kunne genkende din virksomhed, og potentielle kunder og samarbejdspartnere vil lægge særligt mærke til dig.

Hvad indebærer et godt logo design?

Hvis et logo skal opfylde sit formål som firmaets visuelle repræsentation ud ad til, skal det være gennemtænkt og vel designet. Det er vigtigt at et logo er udfærdiget af en fagperson med et stærkt kendskab til netop denne disciplin.

Et logo skal kunne fremstille virksomhedens identitet og DNA gennem symbolik – men symbol sproget må ikke være flertydigt. Et eksempel på et logo hvor symbolikken er gået galt, og hvor logoets form ikke har været helt gennemtænkt, er Circle K’s logo. Logoet, Som i al sin enkelthed består af et K omkranset af en cirkel, får en ny og knap så heldig konnotation når det trykkes på flag og hænges op tre ad gangen.

Derfor er det vigtigt at alle anvendelser af dit firma logo tages i betragtning når det skal udformes. Samtidig er det væsentligt at logoet hverken er for simpelt eller for komplekst. Logoet skal kunne skaleres, således at det kan bruges på såvel logo flag som i email signaturer og på virksomhedens brevpapir. Og så skal et logo kunne fungere lige så godt i gråtoner og i sort / hvid som i farver.

Hvor kan jeg få udført et solidt og holdbart logo design?

Hos Logoshop, som er en lille virksomhed i København, har de dygtige grafiske designere specialiseret sig i godt og billigt logo design især til små og mellemstore virksomheder. For et skarpt tilbud på logo design, kig ind forbi hjemmesiden logoshop.dk

More articles